Projekti: Turistinäyttöviitta AlSi12, pituus 1000 mm.
Sarja ~= 500 kappaletta
Suorituskyky: tärkeä tasaisuus kirjainten koneistuksessa, mikä on herkkä kohta, koska osa on vielä joustava muotista poistettaessa; pinta on erityisen puhdas huolimatta täytettävän muotin pituudesta.
Tämä mahdollistaa elektrostaattisen jauhepinnoituksen suoraan ilman pinnan uudelleen työstämistä.
Projekti: Ripustustuki monorailille AS7G:stä
Erä ~= 1000 kappaletta
Asiakkaalta saatu muotti, joka ei ollut tyydyttävä (osat murtuvat).
Toimenpide: suunnittelun ja valujärjestelmän tarkistus.
Tulokset
Virheetön osa, joka ei enää murru 3000 daN:n kuormituksen alla.
Ennen = lähes 3000 kg sulatusta 1000 osan valmistamiseksi. Suunnittelutarkistuksemme jälkeen = 2024 kg sulatus.
Säästö ~= 1000 kg, noin 30 % energiansäästöä (90 l. vähemmän polttoöljyä).
Tuottavuus parantunut merkittävästi.
Projekti: Automatisoidun toimilaitteen kotelo, ~= 5 kg AlSi9Cu3. Sarja ~= 1500 kpl.
Suorituskyky: Olemme onnistuneet muotoilemaan erityisen ohuen (2,5 mm) kannen, joka on saatu hienosta valupinnasta. Jalan kestävyys on tarkistettu ja vahvistettu vastaamaan standardin vaatimuksia.
Ratkaisu, jonka olemme kehittäneet, saavuttaa vaaditun kestävyyden välttäen perinteisen, kalliin ja energiaa kuluttavan lämpökäsittelyn.
Koska olemme alun perin metallituotteiden valmistajia, yrityskulttuurimme, kiillotustilamme ja anodisointiosastomme (ainoa belgialainen valimo) keskittyvät tämän sektorin tarpeisiin: osat, joissa ulkonäöllä on merkitystä, mutta myös vakaudella ja korroosionkestävyydellä, kuten esimerkiksi standardin mukaisilla kaiteen kiinnikkeillä.
Yrityksemme organisaatioprosessit noudattavat ISO 9000 -mallia, ja kokonaispalvelumme on muovautunut työmenetelmämme, halumme löytää rakentavia ratkaisuja sekä eräseurannan tietokoneavusteisuuden (ERP/CRM-ohjelmisto) kautta.
Alun perin muoviosa, joka murtuu. Suunniteltu ja piirretty meiltä. Suorat hyödyt asiakkaalle: merkittävästi lyhentynyt ja yksinkertaistettu kokoamisaika; murtumien väheneminen ja siten osien vaihtamisen väheneminen.
Liukuikkunan kahva, Belgian rautatie (SNCB). Alumiini-magnesium-titaani-seos (AlMg3Ti). 4 pientä kiillotettua osaa, anodisoituja shamppanjan sävyyn tai mustana.
Toimitamme myös jauhemaalatun version SNCF:lle.
Suorituskyky: Tarkat pienet osat takaavat koko järjestelmän hyvän toiminnan, vaikka ne on valettu erittäin huonosti valuvaan seokseen.